FOTOBOOKI czyli księgi tajnych kodów w inny wymiar Photomatrixa.

Wszystkie opisy, komentarze oraz streszczenia książek są mojego autorstwa. Zabrania się ich kopiowania i publikowania bez mojego osobistego pozwolenia. To samo tyczy się moich zdjęć z wyłączeniem zdjęć książek, które są zapożyczone z internetu.

poniedziałek, 2 grudnia 2013

Ekspozycja. Sekrety doskonałego naświetlania - Alan Hess - Helion


Tytuł:  Ekspozycja. Sekrety doskonałego naświetlania   
Autor: Alan Hess
Wydawnictwo: Helion
Rok wydania: 2011
Liczba stron:  280s
Tematyka: Ekspozycja
Moja ocena : -4/6 
ISBN:  978-83-246-7727-6 




    Jest to książka, którą dokupiłem, aby uzupełnić ring ekspozycji o kolejną pozycję. Jest nią pozycja Alana Hessa  Ekspozycja. Sekrety doskonałego naświetlania. Autor specjalizuje się w zdjęciach z koncertów i z imprez jak również  w zdjęciach portretowych. Witać to po zamieszczonych wewnątrz niej fotografiach.

    Książka kierowana raczej do odbiorcy początkującego, szukającego poradnika wprowadzającego w arkana tej tematyki. Jest tu dużo podstawowych informacji o fotografii, dajace dobre zapoznanie się z różnorodną tematyką fotograficzną.

    Pozycja ta składa się aż z 13 rozdziałów wyjaśniających po kolei takie pojęcia jak ekspozycja, światło, czas ekspozycji, przesłona, czułość. Po czym przechodzi do zdjęć tematycznych mamy tu zdjęcia z imprez, zdjęcia portretowe, krajobraz i przyroda, zdjęcia nocne i przy słabym świetle, zdjęcia sportowe i w ruchu, fotografia ślubna. Na zakończenie mamy zdjęcia kreatywne oraz omówienie oprogramowania do obróbki zdjęć na komputerze. Do książki dołączona jest też karta próbna, którą można wyciąć i wykorzystać przy akiejś domowej sesji, dla uzyskania realistycznych kolorów.

     Jest to pozycja, która mi trochę mniej przypadła do gustu, niż niektóre wcześniej omawiane pozycje o ekspozycji, z uwagi na jej podstawowe wiadomości przydatne głównie początkującym, a które osoba czytająca kilka takich pozycji zna już prawie na pamięć. Autor objaśnia wszystkie pojęcia nie zagłębiając się w nie zbytnio. Dla zaczynających jest to świetnie wprowadzenie w różne tematyki fotografii, autor doradza tu jakie obiektywy najlepiej się sprawdzają w każdej z nich, udziela też kilka porad po każdym rozdziale, co ułatwia ich przysfojenie w praktyce.




     Ja nie znalazłem tu dla siebie za dużo ciekawostek stąd moja niższa ocena, nie znaczy to w cale, że jest to pozycja zła. We mnie  tylko nie znalazła  odpowiedniego odbiorcy. Cena książki 39zł dla osób, dla chcących zapoznać się z różnymi aspektami fotografii bez większego zagłebiania się w szczegóły. Później zawsze można wybrać jakieś bardziej obszerne książki kierunkowe.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz